Tampere finaalissa City Nation Place Awards 2022 -kilpailun kahdessa kategoriassa
Tampereen kaupunki on valittu City Nation Place Awards 2022 -kilpailun finalistiksi kahdessa eri kategoriassa. Kaupungin jääkiekon MM-kisojen 2022 aikana toteuttama Kiekon koti -kampanja on ehdolla sekä parhaan kuntalaissitouttamisen (Best Citizen Engagement) että parhaan viestintästrategian (Best Communication Strategy) kategorioissa.
Kiekon koti -konseptin alla toteutettiin erilaisia kuntalaisia ja kisamatkailijoita ilahduttavia tapahtumia ja aktiviteetteja, kisojen aikaisia vastuullisuustekoja sekä kaupungin markkinointia. Tampereen markkinointiviestintäsuunnitelma oli laajuudeltaan isäntäkaupungille ainutlaatuinen ja se sisälsi runsaasti monipuolista toimintaa eri kohderyhmille.
– Tampere on Suomen kiekon koti, joten meillä oli vahva pohja, jonka päälle kampanja voitiin rakentaa. Se, että meidät valittiin finalistiksi kahdessa kategoriassa, on suuri kunnianosoitus koko kaupunkiorganisaatiolle ja paikalliselle yhteisölle yhdessä tehdystä työstä, Tampereen kaupungin suhdetoiminta- ja markkinointipäällikkö Iina Ojala sanoo.
The City Nation Place Awards on vuosittain järjestettävä aluebrändäyksen juhla, jossa arvioidaan ja vertaillaan parhaita esimerkkejä strategisesta ajattelusta, markkinoinnista ja suunnittelusta eri puolilla maailmaa. Voittajat julkistetaan Lontoossa järjestettävässä City Nation Place Global -tapahtumassa torstaina 10.11.2022.